Frakt & Leverans

POSTNORD VARUBREV - PAKET ELLER PÅSE MAX 2 KG OCH MAX 34x24x7 CM
Vi skickar nästan alla leveranser med PostNords Varubrev 1:a klass. PostNord har som ambition att leverera alla varubrev direkt i din brevlåda/postbox utan avisering. Varubrev är sökbara, de skannas av brevbäraren på fraktsedelns streckkod vid själva utdelningen så vi får veta dag, tid och adress för leverans. 

DHL SERVICEPOINT - ALLA PAKET SOM ÄR STÖRRE ÄN VARUBREV
Alla paket som väger mer än 2kg eller är större än 34x24x7cm skickas med DHL till din närmaste servicepoint. Du blir aviserad i förväg att ditt paket är på väg via sms eller mail och var det kommer finnas att hämta samt möjlighet att spåra paketet under resans gång. 

FRAKT STANDARD - LEVERANSTID 4-7 ARBETSDAGAR
Alla beställningar packas och skickas i tur och ordning. Oftast tar det 3-5 vardagar men räkna med upp till 7 helgfria vardagar vid högsäsong. 
Levereras till din brevlåda eller till närmaste PostNord utlämningsställe/DHL Servicepoint. 
49 kr inkl moms

FRAKT PRIORITERAD - LEVERANSTID 2-3 ARBETSDAGAR
Beställningar före kl 12 helgfri vardag skickas samma dag. Efter kl 12 och helgdagar skickas paketet nästkommande vardag. Räkna med ytterligare 1-2 vardagar för transporten. 
Levereras till din brevlåda eller till närmaste PostNord utlämningsställe/DHL Servicepoint. 
99 kr inkl moms

FÖRSENAD LEVERANS
Om leveranstiden mot förmodan skulle bli mycket senare än beräknat får du som kund naturligtvis information om det så snart som möjligt, och du har också rätt att häva köpet utan kostnad.

FÖRSVUNNET PAKET
Har du fått ett mail att ditt paket är på väg och det har gått mer än 3-5 dagar utan att ditt paket anlänt i din brevlåda eller aviserats att hämtas ut på närmaste serviceställe? Kontakta oss omedelbart så kan vi söka efter paketet åt dig. 

POSTNORD AVISERINGAR INFO - KLICKA HÄR

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER
Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress och mobilnummer för sms-aviseringen. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 99 kronor plus den faktiska fraktkostnaden tur och retur, oavsett köpesumma, för att täcka våra kostnader. Klarna sköter vår fakturering och inkasso av denna avgift. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp. Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det om så önskas.

TRANSPORTSKADAT GODS
När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan på plats när du tar emot försändelsen. Fota alla skador direkt!

EMBALLAGE
Fick du ett "fult" paket? Ibland skickar vi dina varor i en återanvänd förpackning eller kartong. Vi försöker både hålla våra fraktpriser nere och samtidigt tänka på miljön. Vår filosofi är att det viktigaste är att ditt paket kommer fram och att allt är omsorgsfullt packat för att klara transporten utan skador. Innehållet, dvs dina varor, går före utsidan och det vi använder för att fylla ut tomrummet i paketet med!