Köpvillkor Privatkund

Välkommen till PARTY PRODUCTIONS - Vi har dekorerat Sverige sedan 2011 med tiotusentals nöjda kunder!

Här hittar du bokstavligen allt till den stora dagen med Sveriges bredaste och mest inspirerande sortiment inom dekorationer till fest, bröllop och event. Våra kunder är både privat och företag, du kan välja kundtyp när du kommer till kassan. I kassan betalar du enkelt och smidigt via Klarna Checkout som erbjuder flera olika betalningsalternativ som kort, faktura, direktbetalning m.m. Du handlar tryggt och säkert hos Party Productions. Flera fraktalternativ att välja mellan som vår billigaste standardfrakt till brevlåda/utlämningsställe 3-7 dagar för 49kr, eller snabbare prioriterad leverans 1-2 dagar för 129kr. Våra företagskunder erbjuds ytterligare ett alternativ i kassan: DHL företagspaket som levereras till adressen. 

GÅ TILL "KÖPVILLKOR FÖRETAGSKUND" - KLICKA HÄR

DIN ORDER ÄR VÅRT UPPDRAG ATT GENOMFÖRA
När du som kund lägger en order i vår butik så utgår vi från att du vill ha dina varor och att du har läst, accepterat och godkänt våra köpvillkor och även informationstexten i produkten/produkterna. Vi vidtar alla åtgärder för att du ska få det du köpt inom den utlovade leveranstiden. Du som kund har förstått betalningsansvaret för din order och att vi som företag har uppdraget att leverera till dig. Om ett problem skulle uppstå med din order så kontaktar vi dig och försöker lösa det på bästa sätt

SÅ HÄR HANDLAR DU I VÅR BUTIK
Hitta dina varor, klicka på produktbilden eller KÖP. Läs all info om din vara, välj antal du vill köpa och klicka på LÄGG I VARUKORG. Ett pop-up fönster med din kundvagn syns nu. Gå till KASSAN eller FORTSÄTT HANDLA. Du hittar också din kundvagn uppe till höger på menyraden om du vill gå till kassan lite senare.

ORDERBEKRÄFTELSE
När du lagt din beställning och betalat så kommer det automatiskt en orderbekräftelse till den mailadress som du uppgett. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så snart som möjligt så skickar vi din orderbekräftelse manuellt.

TRYGG E-HANDEL HOS PARTY PRODUCTIONS
I vår butik handlar du tryggt och enkelt. Party Productions följer alla gängse lagar och regler som gäller vid E-handel inom Sverige och vi kommer alltid göra vårt yttersta för att du som kund ska erhålla bästa möjliga service. Vi svarar alltid på telefon alla helgfria vardagar mellan 10-18 och på mail inom 24-timmar. Inga frågor är för stora eller små om vårt sortiment, tjänster eller villkor. Välkommen till oss!

SSL-CERTIFIKAT - VERISIGN
Party Productions är en säker sida att handla i på nätet. I URL-fältet finns ett hänglås före butiksnamnet som intygar trygg e-handel och SSL-certifikat.

ALLMÄNNA VILLKOR
Villkoren nedan gäller när du handlar och betalar här i vår webshop. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor nedan innan du gör en beställning. Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Party Productions när du handlar på vår webbplats över internet.

BESTÄLLNINGAR
Alla beställningar som görs i vår webshop är bindande, oavsett betalningsmetod. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Party Productions lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

ÅLDERSGRÄNS
Hos Party Productions måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd uppvisas av beställaren före köpet.

PERSONNUMMER OCH UC
Kreditupplysningar görs endast på kunder som väljer Klarna eller annat betalningsalternativ som innefattar kredit.

LAGRING AV PERSONUPPGIFTER
När du handlar av oss på Party Productions så godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev om du valt att låta oss göra det.

KLARNA CHECKOUT - KLARNAS VILLKOR - KLICKA HÄR
Vi har Klarna Checkout i kassan vilket betyder att du inte behöver registera dig utan fyller bara i din e-mailadress och postnummer så kommer dina adressuppgifter automatiskt upp i fälten nedanför med den adress du är skriven på. Sedan väljer du önskat betalningsalternativ som finns möjligt för dig. Klicka på rubriken för att läsa mer om Klarnas villkor. I Klarna Checkout kan du betala med kort, Klarna Konto, Klarna Faktura, delbetalning, direktbetalning eller banköverföring. Inga avgifter tillkommer från Party Productions sida vilket betalningsalternativ du än väljer. 

LOGGA IN - MINA SIDOR - KLICKA HÄR
Du kan också skapa ett eget konto i vår butik med lösenord, då sparas alla dina uppgifter och du behöver bara logga in för att hämta dem. Detta rekommenderas om du är en återkommande kund och vill få tillgång till nyhetsbrev och erbjudanden från Party Productions. Klicka på rubriken för att komma till Mina sidor.

PRISER PRIVATPERSONER
Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser i SEK inklusive moms 25% om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella skriftfel. 

BETALNINGSMETOD NORDEN (inom EU)
Vi tar även beställningar från Danmark och Finland, du betalar med kort.

FRAKT STANDARD - LEVERANSTID 3-7 ARBETSDAGAR
Vi skickar ditt paket med PostNord eller DHL Servicepoint (beroende på vikt och storlek). Du får en avisering via sms och hämtar ditt paket på närmaste utlämningsställe/servicepoint.
49 kr

FRAKT PRIORITERAD - LEVERANSTID 1-2 ARBETSDAGAR
Vi packar ditt paket inom 24 timmar och skickar ditt paket samma dag om möjligt eller kommande arbetsdag med PostNord eller DHL Servicepoint (beroende på vikt och storlek). 
Du får en avisering via sms och hämtar ditt paket på närmaste utlämningsställe/servicepoint. 
129 kr

FRAKT FINLAND & DANMARK
Skickas med PostNord.
199 kr

FÖRSENAD LEVERANS
Om leveranstiden mot förmodan skulle bli mycket senare än beräknat får du som kund naturligtvis information om det så snart som möjligt, och du har också rätt att häva köpet utan kostnad.

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER
Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress och mobilnummer för sms-aviseringen. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 99 kronor plus den faktiska fraktkostnaden tur och retur, oavsett köpesumma, för att täcka våra kostnader. Klarna sköter vår fakturering och inkasso av denna avgift. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp. Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det om så önskas.

TRANSPORTSKADAT GODS
När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan på plats när du tar emot försändelsen. Fota alla skador direkt!

EMBALLAGE
Fick du ett "fult" paket? Ibland skickar vi dina varor i en återanvänd förpackning eller kartong. Vi försöker både hålla våra fraktpriser nere och samtidigt tänka på miljön. Vår filosofi är att det viktigaste är att ditt paket kommer fram och att allt är omsorgsfullt packat för att klara transporten utan skador. Innehållet, dvs dina varor, går före utsidan och det vi använder för att fylla ut tomrummet i paketet med!

REKLAMATION, RETUR, BYTE & GARANTI
Party Productions följer naturligtvis konsumentköplagen för privatpersoner och lämnar minst sex månaders garanti på alla produkter. I de flesta fall lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor, d.v.s oftast ett år.

GARANTIER GÄLLER EJ
Olyckshändelse efter det att du har tagit emot varan. Vanvård. Onormal användning av varan. Om du låtit bli att följa skötsel och/eller serviceanvisningar.

FÄRGPROVER PÅ TEXTILIER
Om du är osäker på färgen som skärmen visar på t.ex. våra band och tyger, be att få ett gratisprov skickat innan du beställer.

RETUR & BYTE - PRIVATPERSONER
Du har alltid full retur och bytesrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, varan får inte ha använts och den återsänds i originalförpackning, allt enligt distansköpslagen. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som retur. Du måste alltid ta emot paketet för att kunna göra en retur.

ÅNGRA ETT KÖP - PRIVATPERSONER
Du har enligt distansköpslagen rätt att ångra ett köp och skicka tillbaka dina varor inom 14 dagar. För att åberopa ångerrätten måste du alltid kontakta oss först. Ångerköp gäller från att du tagit emot varan, inte i samband med din lagda order eller före eller under tiden din order skickas till dig. Skulle du samma dag som din order är lagd ångra dig så får vi lösa detta individuellt beroende på hur långt i processen din order hamnat. Vi har dock rätten att neka ånger före leverans och skicka iväg din order som den är beställd, du tar emot din order och därefter kan du byta eller returnera den på bästa sätt till oss.

ÅNGERBLANKETT - FRÅN KONSUMENTVERKET - KLICKA HÄR
LAG OM DISTANSAVTAL OCH AVTAL UTANFÖR AFFÄRSLOKALER - KLICKA HÄR

KONTAKTA ALLTID OSS FÖRE EN RETUR ELLER BYTE - KLICKA HÄR
Klicka på länken och använd kontaktformuläret före du vill göra en retur eller ett byte och förklara varför så vi vet att du ska skicka tillbaka varan och då kan hjälpa dig. Alla frakter betalas av kunden. För att en retur ska godkännas måste den postas inom tiden 14 dagar från att du tog emot paketet. Se nedan hur du skickar tillbaka en vara samt att du måste använda dig av en frakttjänst som du får kvittens på inlämning av paketet.

RETURER GÄLLER EJ PÅ DESSA
1. Avklippta metervaror som t.ex. band, girlanger och tyg. Det går att be om färgprov på band och tyger som finns på lager om du vill vara säker på din färg innan du beställer.
2. Produkter som har använts.
3. Öppnade förpackningar där etiketter/plombering/hölje är bruten eller trasig så de ej går att sälja igen.
4. Engångsartiklar/engångsbehållare för livsmedel, av hygieniska skäl.
5. Beställningsvaror, dvs varor som beställs hem endast för din order.
6. Reserverade ordrar där vi skapat ett produktpaket enligt kundens önskemål till ett överenskommet pris.
7. Prisnedsatta produkter pga ett visst skick enligt information i produktbeskrivningen i webshop eller på telefon, mail eller sms i kontakt med oss. Kunden ska i samband med köpet varit medveten om bristen/skadan på produkten och godkänt förutsättningarna och det överenskomna priset.

SÅ HÄR SKICKAR DU EN RETUR ELLER BYTE MED POSTNORD
POSTNORD SKICKA DIREKT - KLICKA HÄR
1. Följ instruktionerna på PostNords sida.
2. Du paketerar varan tillsammans med följesedeln du fick av oss och markerar de returnerade produkterna (så vi vet vem som skickat när vi öppnar paketet)
3. Alla varor ska vara oanvända och oöppnade i sin originalförpackning. (Läs även ovan vilka produkter som EJ gäller för retur/byte).
4. Emballera noga så varan inte blir skadad då du som kund har ansvaret av frakten vid en retur/ångerköp.
5. Väg och mät paketet åt alla håll. Mata in uppgifterna i tjänsten Skicka Direkt.
6. Skriv dina egna och våra adressuppgifter (se nedan) och skriv sedan ut fraktsedeln på ett vanligt A4.
7. Tejpa fast fraktsedeln på paketet (undvik tejpa på streckkoderna).
8. Lämna in hos närmaste PostNord-ombud och ta ett inlämningskvitto.

OBS! Se till att alltid få ett inlämningskvitto med försändelse-ID för att kunna spåra ditt paket om det skulle komma bort. Vi återbetalar ej några borttappade returer utan ett försändelse-ID. Om du endast sätter på frimärken så finns det inga garantier att hitta ditt paket.

RETURADRESS
Party Productions Stockholm AB
Skarpövägen 14
132 38 Saltsjö-Boo
SWEDEN
Mobil 0701497600 (för sms-avisering till oss)

REKLAMATIONER
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via mail eller telefon inom 14 dagar, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt med en ersättningsvara eller pengarna tillbaka om varan ej går att ersätta eller laga. Du som kund har inte heller några kostnader för returfrakten. Vi skickar en returfraktsedel till dig som du får med posten eller som vi mailar och du skriver ut och klistrar på paketet. Du ska alltså ej köpa din egen returfrakt då vi har avtal med transportbolagen ang detta.

FOTOGRAFERA ALLA SKADOR OCH MAILA OSS
Vid reklamation fotografera alla skador och maila foton samt beskrivning av skada till info@partyproductions.se, ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig att skicka tillbaka produkten på bästa sätt.

ÅTERBETALNING
Vi krediterar eller återbetalar summan för dina returnerade varor så snart vi hunnit hantera ditt ärende och att allt är i sin ordning, detta kan ta upp till 30 dagar men oftast går det fortare. Medskickat i din retur måste finnas ditt namn, adress, mobilnummer och gärna ditt ordernummer, Använd följesedeln som fanns i paketet med dina varor och notera vilken/vilka du valt att returnera. Kontakta alltid oss före en retur.

KONSUMENTKÖPLAGEN
ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

FÄRGÅTERGIVNING
Färgåtergivning på dataskärm, mobil eller surfplatta. Vi har gjort allt vi kan för att återge färger och bilder korrekt på vår sida, men vi kan ej garantera att våra varor kommer att ha exakt den färg du uppfattar på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt på olika skärmar och vi kan inte ansvara för din enhets färgåtergivning. Om du är osäker på en färg, fråga oss om vi kan skicka ett gratis färgprov. Det gör vi så gärna.

COPYRIGHT
Party Productions äger alla rättigheter till de foton och den information som visas och nämns här i butiken. Vill du låna foton eller text så mailar du oss om ditt ärende.

FÖRBEHÅLL & RESERVATIONER
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel.
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige. När produkten kräver det har de även en svensk manual i fysisk eller digital form
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv eller textfel.
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerieförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd.